18 och 50 shades

Igår fyllde en av mina äldsta och bästa vänner 18 år, och det skulle ju såklart firas!
Min dag började dock med skola, men efter det blev det O'learys för mat och bio för att kolla på 50 shades of Grey! Jag har dock dragit på mig världens förkylning, så jag mådde skit igår men jag kunde ju inte missa hennes födelsedag eller filmen så det var bara att kämpa på!
 
Jag tyckte om 50 shades of Grey, jag har läst alla böckerna mer än en gång, och jag tyckte filmen var bra, men böckerna är mycket bättre! Det kan ju bero på att man tyvärr inte får in allting från boken i filmen och man förstår inte deras känslor lika bra i filmen som i boken, där man faktiskt är inne i Anas huvud. Men min kompis gillade den och hon har inte läst boken så det beror kanske på. Jag tror inte att jag hade gillat filmen om jag inte hade läst böckerna, det är ju inte din standrad romantiska komedi precis..
Det var såklart lite skumt att se det man bara läst innan, men det var ju bra gjort så det var ju inte "trashy" eller nått. Det var nog många inne i vår salong som inte hade läst böckerna (bland annat alla dem jag kollade med) så ibland hörde man kommentarer; "Hade jag haft en sån pojkvän så hade jag stuckit för längesedan!", "Varför dricker dem champange ur tekoppar?" eller "Helvete, vad läskig han är!". Och då satt man själv där och tänkte "Ni fattar ju ingenting!!".
Men jag gillade att dem fångade upp Ana och Christians flirtande, och karaktärerna var bra mestadels, men ibland tycker jag inte Christian var så stolt som han är i boken och jag gillade inte den nästsista scenen när Ana gråter (kommer inte säga mer än det), jag tyckte hon var väldigt lugn i filmen, medan i boken så uppfattade jag henne som att hon var arg och skrek på honom. Så skådespelarna levde ibland upp till kraven jag hade, och ibland inte..
Så ett tips, innan ni ser filmen, läs boken, allt blir mycket bättre då!
Har någon av er sett filmen eller läst böckerna?
 
 
Annazine, Filmer, Tv-serier, Böcker, Musik | |
#1 - - carro:

så gott och mysigt :)

Svar: Det var det verkligen! :)
Anna

Upp